Úvodní stránka > Hotovo 1-2-3, Kuchařka pro Olgu > Ricottové gnochi s parmazánem

Ricottové gnochi s parmazánem

Tento recept mám z Apetitu, vyzkoušela jsem ho a mohu doporučit. Noky jsou hotové hned a jsou moc dobré. Oproti původnímu receptu jsem jen dala více mouky, protože jinak bylo těsto příliš mazlavé, ale chce to ozkoušet, záleží asi také i na mouce.

Gnochi mám ráda s čerstvým špenátem, nebo je lze udělat s byinkovým máslem nebo nasladko.

Potřebujeme (na 4 porce):

  • 500g sýra ricotta (já jsem použila od firmy ITALAT)
  • 50g strouhaného parmazánu (na jemno)
  • 2 vejce (lehce prošlehaná)
  • 125g hladké mouky + trocha na podsypání válu (já jsem mouku přidávala navíc, aby těsto nebylo takové lepivé)
  • mořská sůl, drcený černý pepř

Postup:

Všechny výše uvedené suroviny vypracujeme v těsto. Moje těsto mělo lehce kašovitou konzistenci (asi jako bramborová kaše), proto jsem přidávala mouku až do okamžiku, kdy se těsto přestalo lepit na stěrku (konzistence hodně husté kaše). Vál jsem hodně pomoučila a lžící oddělila část těsta a na válu z něj rukama vytvarovala zlehka váleček o síle cca 1-1,5 cm – pokud je vál hodně pomoučený, těsto se přestane lepit a je možné ho dobře zpracovat. Z válečku jsem pak jídelním nožem krájela cca 1,5cm dlouhé kousky, které jsem lehce rozmáčkla vidličkou (pokud se vidlička lepí, je potřeba ji trochu pomoučit). Takto připravené nočky jsem si odložila na talíř (opět je lépe trochu pomoučit, aby se nepřilepily).

Dala jsem vařit spoustu vody do mého největšího hrnce, vodu jsem osolila. V okamžiku, kdy se voda vaří klokotem, vhazuji nočky – vždy po várkách tak 15ks – pokud bych dala všechny najednou, mohly by se slepit. Noky stále vařím klokotem. Jakmile vyplavou na povrch a zůstávají tam (za 2-3minutky), jsou vařené. Děrovanou naběračkou vyjímám a odkládám do cedníku, aby z nich ještě okapala voda. Po uvaření poslední várky přendám na čisté hluboké talíře a servíruji. Například s čerstvým špenátem s cibulkou, česnekem a strouhaným parmazánem, nebo s bylinkovým máslem, případně na sladko s opraženou strouhankou a ořechy, nebo mákem.

Noky vaření ještě trochu nabydou na objemu, poloviční množství zasytí 2 osoby.

  1. Zatím nemáte žádné komentáře.
  1. No trackbacks yet.

Zanechat Odpověď

