Úvodní stránka > Nápoje, Zavařování > Sirup z arónie za studena

Sirup z arónie za studena

Tento recept je původně z Receptáře, já ho mám od mé sestry.

Potřebujeme:

  • 2l plodů arónie, bez větviček
  • 80g kyseliny citrónové nebo šťávu ze 4 citrónů
  • cukr (2-3 kg)

Postup:

Do 4 litrového hrnce nebo sklenice vložíme otrhané a umyté plody arónie. Přidáme potravinářskou kyselinu citrónovou nebo šťávu ze 4 citrónů, zalijeme studenou vodou až po hrdlo. Necháme stát 32-36 hodin, slijeme a plody lehce zmáčkneme. Získáme tak silně zabarvenou šťávu. Přidáme cukr a mícháme, až se cukr zcela rozpustí (tj. za 2-3 hodiny). Doporučuje se přidat na každý litr šťávy 1kg cukru, já jsem přidala na celkový objem pouze 1 kg třtinového cukru a přijde mi šťáva sladká dost.

Pokud budeme šťávu z plodů mačkat lisováním, uvolní se i hořké látky obsažené ve slupce plodu. Takto je šťáva bez trpké chuti. Studeným zpracováním nepřicházíme o cenné látky, které se při zahřátí ničí. Šťáva je určena pro rychlou konzumaci.

  1. Zatím nemáte žádné komentáře.
  1. No trackbacks yet.

Zanechat Odpověď

